۱۰ ترفند ساده برای اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان ببرد

تاریخ:دوشنبه 17 مهر 1396-06:57 ب.ظ


گاهی پشت سر هم خمیازه می‌کشید، اما خبری از روی هم رفتن پلک‌ها نیست. همه‌ 

می‌خواهند خواب با کیفیت داشته باشند، اما بسیاری از ما، غَلت زدن در رختخواب و ساعت‌ها 

پهلو به پهلو شدن را تجربه می‌کنیم تا سرانجام به خواب برویم. با این حال همه سزاوار خوابی 

خوش هستند. در این مقاله می‌توانید با ۱۰ ترفند ساده برای اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان 

ببرد، آشنا شوید.



۱. قبل از خواب کتاب بخوانید


یکی از بهترین و معروف‌ترین ترفندهای خوابیدن، خاموش کردن چراغ‌های اضافه، رفتن زیر پتو 

و خواندن کتاب قطور است. نیاز نیست کتابی روشنفکرانه انتخاب کنید، بلکه گاهی کتابی 

خسته‌کننده یا کسالت‌بار ممکن است به خوبی شما را به عالم خواب ببرد. خواندن، شما را وادار 

می‌کند تا از لوازم الکترونیکی‌تان و وسایلی که ذهن شما از نظر دیداری تحریک می‌کنند، جدا 

شوید و در نتیجه راحت‌تر بخوابید. بنابراین دفعه‌ی بعد که در خوابیدن مشکل داشتید، یکی از 

کتاب‌های کتابخانه‌تان را بردارید. شاید این کار بهترین راه حل برای خوابیدن باشد.


۲. ساعت مشخصی برای خوابیدن تنظیم کنید

تعیین زمان خاصی برای رفتن به رختخواب، شما را وادار می‌سازد که هر شب در آن ساعت 

بخوابید و این کار به دلیل اینکه سریع‌تر به رختخواب می‌روید، بسیار مفید خواهد بود. عمل به 

این نکته، نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر روانی هم به شما کمک می‌کند. تنظیم ساعت برای 

خواب، به ذهن‌تان یادآوری می‌کند تا تشخیص دهد که این زمان برای شما به معنای دست از 

کار کشیدن و آرامش یافتن است. 

هم‌چنین این کار باعث تنظیم سطوح سروتونین و ملاتونین مغزتان خواهد شد و ساعت 

بدن‌تان را متعادل می‌سازد. به طور خلاصه، این کار فواید بسیاری دارد و برای اینکه سریع‌تر به 

خواب بروید، قطعا ضروری است.


۳. رژیم غذایی سالم‌ داشته باشید


همه می‌دانیم و حتی باور داریم که، رژیم غذاییِ سالم مزایای بسیاری دارد، اما واقعا به آن عمل 

نمی‌کنیم. با این حال بدانید برای داشتن خوابی بهتر، ارزش دارد که رژیم غذایی‌تان را تنظیم 

کنید. تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف میوه و سبزیجات، باعث افزایش کیفیت 

خواب شده و مدت زمان به خواب رفتن را، به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد، زیرا باعث بالا 

رفتن سطح منیزیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن‌تان می‌شود. حتی اضافه کردن 

مقدار بیشتری گوشت بوقلمون که سرشار از تریپتوفان است، باعث القای حس خواب‌ آلودگی در 

شما شده و فاصله‌ی زمان بیداری تا خوابیدن را کمتر می‌کند.


۴. اتاق‌تان را خنک نگه دارید


راه حل دیگر برای سریع‌تر خوابیدن، تا حد امکان خنک نگه‌داشتن دمای اتاق است، اما باید 

مراقب بود خیلی سرد نشود. سال‌ها مطالعات علمی نشان داده‌اند که در زمان تلاش برای 

خوابیدن، دمای بدن‌تان بسیار با اهمیت است؛ چنان‌که در هنگام خواب دمای بدن به طور 

طبیعی کاهش می‌یابد. بنابراین خنک بودن اتاق خواب مهم است. همان‌طور که پس از یک 

حمام داغ به خاطر کاهش دمای بدن‌تان احساس خواب‌آلودگی می‌کنید، بهترین کار در زمان 

خواب، باز کردن پنجره یا روشن کردن پنکه برای خنک نگه داشتن هواست.


۵. قبل از خواب یوگا تمرین کنید


اگر علاقه‌مند به انجام کاری تا حدی غیرمتعارف هستید، تحقیقات پیشنهاد می‌دهند که انجام 

یوگا می‌تواند بدن‌تان را آرام ساخته و کمک کند تا در زمانی کوتاه‌تر به خواب بروید. یوگا به 

عنوان ترفندی برای خوابیدن، مدت طولانی است که مشتریان زیادی پیدا کرده و ارزش امتحان 

کردن را دارد. مجموعه حرکاتی خاص مثل «سلام بر ماه» که به آرامی و با ملایمت انجام 

می‌شوند، باعث افزایش احساس آرامش و خروج درد‌هایی از بدن‌تان خواهد شد که احتمالا 

پیش از این در طول شب باعث بی‌خوابی‌تان می‌شدند. یوگا به خاطر فوایدی که برای سلامتی 

دارد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، پس اگر شبی بی‌خواب شُدید کافی است 

دست خود را برای انجام یکی از حرکات یوگا بالا ببرید و بلافاصله آرام شده و به خواب بروید.


۶. تمرکز ذهن انجام دهید


انقلاب تمرکز ذهن در حال درنوردیدن همه‌ی شهرها و فرهنگ‌هاست و به عنوان راهکاری مفید 

برای هر کسی که نیاز به کمک دارد، معرفی می‌شود و البته دلیلی خوب هم برای آن وجود دارد. 

در واقع همیشه از تمرکز ذهن به عنوان نوعی درمان برای هر بیماری فیزیکی یا روانی یاد 

می‌شود که در اینجا بیماری مدنظر ما، مشکل در خوابیدن است. تمرکز ذهن به شما کمک 

می‌کند تا ذهن مضطرب‌تان را آرام کرده و با تمرکز بر تنفس آهسته و منظم‌تان بتوانید بهتر 

بخوابید. در واقع «تنفس اوجایی (ujjayi)» یا «تنفسصدای اقیانوس» از بهترین تکنیک‌ها برای 

آرام شدن و به خواب رفتن است. (در هر دو نوع تنفس، عمل دم و بازدم به چند مرحله تقسیم 

شده و برای هر مرحله تکنیک مشخصی پیاده می‌شود)


۷. مقداری شیر گرم بنوشید


گاهی داستان‌های قدیمیِ مادربزرگ‌ها، نشانه‌هایی از منطق و واقعیت در خود دارند. مثلا این 

گفته‌ی قدیمی که نوشیدن شیر گرم به خوابیدن کمک می‌کند، نه تنها درست است بلکه ترفندی 

مفید برای کسانی است که می‌خواهند زودتر به خواب بروند. 

البته به دلیل بحث‌های پیرامون اثرگذاری تریپتوفان در خوابیدن، در حال حاضر تردیدهایی وجود

 دارد که شیر گرم یا نوشیدنی‌هایی با پایه‌ی شیر، باعث خواب‌ آلودگی می‌شوند؛ با این حال 

روان‌شناسان اثر ناخودآگاه نوشیدن شیر گرم را در نظر می‌گیرند، که به تجربه‌ی نوزادی و زمان 

نوشیدن شیر مادر و آرامش همراه با آن مربوط است. بنابراین به جای استفاده از چشم‌بند 

خواب، یک لیوان شیر گرم بنوشید تا در موقع بیدار شدن اول صبح، احساس بهتری داشته 

باشید.


۸. مصرف کافئین را قطع کنید

یکی از بهترین ترفندهای خوابیدن، قطع اعتیادآورترین ماده‌ی شیمیایی رایج است: درست 

حدس زدید، کافئین! بله، همه‌ی ما در روز مقداری کافئین را چه با چای و قهوه و چه با شکلات 

مصرف می‌کنیم. با این حال اگر می‌خواهید مطمئن شوید که در سریع‌ترین زمان ممکن به خواب 

می‌روید، مصرف کافئین را از زمانی مشخص در روزتان قطع کنید. مطالعات نشان می‌دهد قطع 

کافئین قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر هم کیفیت خواب را افزایش می‌دهد و هم زمان به خواب 

رفتن را سریع‌تر می‌کند. پس برای اینکه مقداری پیشرفت در بهبود روند خوابیدن‌تان 

ببینید، قهوه یا چای عصرانه را از برنامه‌تان حذف کنید.


۹. لوازم الکترونیکی را خاموش کنید


یکی از مهم‌ترین ترفندهای خواب برای افراد امروزی و مدرن، دور کردن لوازم الکترونیکی از اتاق 

خواب و کنار گذاشتن‌شان است. مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که نور آبی لوازم الکترونیک، 

توانایی مغزتان برای آغاز آرام شدن جهت خوابی با کیفیت بهتر را مختل کرده و حتی قبل از 

خواب، آرامش را از شما می‌گیرد. در عوض، سعی نمایید تا لپ‌تاپ، موبایل یا تبلت خود را یک 

ساعت پیش از خواب، خاموش کنید تا ذهن‌تان به خوبی آرام گیرد و در نتیجه به کیفیت خوابی 

که سزاوار آن هستید، برسید.

۱۰. پرده‌های ضخیم بخرید


اگر به دنبال ترفندی راحت و مفید برای خوابیدن هستید، بهتر است برای خرید پرده‌های ضخیم 

هزینه کنید. وقتی انواع نور از لامپ حیاط همسایه و چراغ‌های خیابان تا نور ماشینی که ساعت 

۱ نصف شب از کوچه رد می‌شود، بر اتاق شما تأثیر می‌گذارد، خوابیدن سخت‌تر و سخت‌تر 

خواهد شد. پرده‌های ضخیم نه تنها مانع رسیدن نور می‌شوند، بلکه کمک می‌کنند تا برای زمانی 

طولانی بخوابید و هیچ اختلالی در خواب‌تان ایجاد نشود.




نوع مطلب : سلامتی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
phế liệu trang minh
سه شنبه 29 بهمن 1398 07:09 ب.ظ
Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
I mean, what you say is important and everything. However
think of if you added some great images or videos to give your
posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and video clips, this blog could undeniably be one of the best in its field.
Awesome blog!
The Woman in the Window official
یکشنبه 27 بهمن 1398 09:30 ب.ظ
Anyone Can Turn out to be Informed About Traditional chinese medicine With These Simple Suggestions Source: https://thewomaninthewindow.org/
Hermine
شنبه 26 بهمن 1398 04:37 ب.ظ
Check with your acupuncturist accepts your insurance coverage.
Alternative healthcare treatments like traditional chinese medicine are covered by a lot more insurance policies.

Having the capacity to declare this treatment can help you save funds.Or else, you will end up responsible for the
costs, which happens to be generally costly.
Source: https://freeguyryanreynolds.blogspot.com/2020/02/de-free-guy-adventure-comedy-trailer.html
Pearl
شنبه 26 بهمن 1398 06:27 ق.ظ
Those who have great stress and anxiety usually crave sodium.
This really is your whole body really needs much more sodium.
Raw, unprocessed sodium is most beneficial, because
it is easier consumed and involves much more locate vitamins that your
particular body calls for. Source: https://thewomaninthewindowjennifer.blogspot.com/2020/02/the-woman-in-window-amy-adams-is.html
http://fr-agrandir-son-penis.eu/
جمعه 25 بهمن 1398 02:14 ب.ظ
Wow cuz this is great job! Congrats and keep it up.
Julius
جمعه 25 بهمن 1398 05:37 ق.ظ
Es sind maximal 15 von 16 Trophäen erspielbar.
http://los-mejores-boosters-de-testosterona-es.eu/Maxman.html
جمعه 25 بهمن 1398 05:31 ق.ظ
Love the website-- really individual pleasant and great deals to see!
샌즈카지노
جمعه 25 بهمن 1398 01:13 ق.ظ
great issues altogether, you just gained a emblem new reader.

What would you recommend in regards to your put up that you just made a few
days ago? Any certain?
샌즈카지노
پنجشنبه 24 بهمن 1398 11:31 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though
you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence
on just posting videos to your weblog when you could be giving us
something enlightening to read?
Foodifoto.Com
پنجشنبه 24 بهمن 1398 09:58 ب.ظ
SelbstbewuЯte grundsдtzlich auf Sport angewandt) ist.
더나인카지노
پنجشنبه 24 بهمن 1398 07:37 ب.ظ
hello there and thank you for your info – I have certainly
picked up anything new from right here. I did however expertise
a few technical points using this website, since I experienced to reload the site many times previous to
I could get it to load properly. I had been wondering if
your hosting is OK? Not that I'm complaining, but slow loading instances
times will often affect your placement in google and could damage your high quality
score if advertising and marketing with Adwords.

Anyway I'm adding this RSS to my email and could look out for a lot more
of your respective interesting content. Ensure that you update this
again very soon.
더나인카지노
پنجشنبه 24 بهمن 1398 05:46 ب.ظ
Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just extremely
fantastic. I actually like what you've acquired here, really like what you are stating and the way in which you say
it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart.
I can't wait to read far more from you. This is actually a terrific site.
더킹카지노
پنجشنبه 24 بهمن 1398 03:42 ق.ظ
Pretty! This has been a really wonderful article. Thanks for supplying these details.
http://catalinapparel.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=www.pokale-gigant.de%2Fpokale
چهارشنبه 23 بهمن 1398 11:42 ب.ظ
Vorschub leistet die Ideologie der Daten.
grhrBioth
چهارشنبه 23 بهمن 1398 12:40 ب.ظ
paper writer services [url=http://papersonlinesgo.com/]custom papers online[/url] psychology paper writing service <a href="http://papersonlinesgo.com/#">write my nursing paper</a> do my paper for me
Http://Www.Ci.Rosemount.Mn/
چهارشنبه 23 بهمن 1398 05:54 ق.ظ
Es sind maximal 51 von 53 Trophäen erspielbar.
Iola
سه شنبه 22 بهمن 1398 01:53 ق.ظ
Es sind maximal 36 von 49 Trophäen erspielbar.
fegoJuict
یکشنبه 20 بهمن 1398 12:35 ب.ظ
buy custom essay online [url=http://essayonlinethx.com/]what are good essay writing services[/url] admission essay help <a href="http://essayonlinethx.com/#">writing essay service</a> buy essay papers cheap
Michaela
یکشنبه 20 بهمن 1398 04:44 ق.ظ
Es sind maximal 28 von 31 Trophäen erspielbar.
0loft
جمعه 18 بهمن 1398 10:42 ب.ظ
appreciate it a whole lot this fabulous website will be official and everyday
bsloBlorm
جمعه 18 بهمن 1398 09:20 ب.ظ
Malegra FXT plus [url=http://meloxicammobicxn.com/]Betoptic[/url] Fincar <a href="http://meloxicammobicxn.com/#">Betahistine</a> Duphalac
Sidney
جمعه 18 بهمن 1398 07:38 ق.ظ
Would Like To Know Much More About Asthma attack?
Study The Following Tips Source: https://scoobmckenna.blogspot.com/2020/02/they-present-animated-film-scoob.html
Delphia
پنجشنبه 17 بهمن 1398 12:22 ب.ظ
Make certain that you and your family receive their twelve-monthly flu virus chance.
This means that you must get all normal precautions to avoid
sickness, like hands washing, along with obtaining vaccinations that may keep you from acquiring sick.
Source: https://trollsworldtourwaltdohrn.blogspot.com/2020/02/italian-characters-posters-reveal.html
Deanna
پنجشنبه 17 بهمن 1398 10:40 ق.ظ
Es sind maximal 25 von 29 Trophäen erspielbar.
우리카지노
پنجشنبه 17 بهمن 1398 04:19 ق.ظ
Touche. Sound arguments. Keep up the amazing
work.
우리카지노
چهارشنبه 16 بهمن 1398 01:23 ب.ظ
Thanks for another informative site. The place else
may I get that kind of information written in such an ideal manner?
I've a project that I am simply now working on, and I have been on the look out
for such information.
Larhonda
چهارشنبه 16 بهمن 1398 10:00 ق.ظ
As you age group, your own home becomes a place of safety
and sanctuary. Your comfortable home will comfort and
ease you. Source: https://theinvisiblemanelisabeth.blogspot.com/2020/02/the-invisible-man-elisabeth-moss-in.html
Tracee
سه شنبه 15 بهمن 1398 08:35 ق.ظ
Kick Stress and anxiety Towards The Restrain With 5 Recommendations Source:
https://birdsofpreymargotrobbie.blogspot.com/2020/02/birds-of-prey-will-use-some-images-of.html
우리카지노
سه شنبه 15 بهمن 1398 08:11 ق.ظ
Awesome issues here. I am very happy to look your post.
Thanks so much and I am looking ahead to contact you.
Will you please drop me a mail?
Trudi
سه شنبه 15 بهمن 1398 07:08 ق.ظ
As a lot more people become thinking about holistic approaches
to prevent illness and overcome diseases, interest is catching
fire for traditional Chinese medicine. The course normally is of
a long-term duration where in it detects each of the diabetic symptoms and a patient gets treated accordingly.
You seize control and initiate following through to get better patients,
work smarter, to make more money.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30

محصولات ویژه



Admin Logo
themebox Logo



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic